Czy warto założyć firmę na zachodzie?
Bliskie sąsiedztwo i minimalne różnice kulturowe sprawiają, że chętnie wyjeżdżamy do Niemiec w poszukiwaniu pracy. Są osoby, które po kilku latach pracy w Niemczech postanowiły zacząć w tym kraju pracę na własny rachunek i otworzyć tam własną firmę.
Sprzedaż w Niemczech to nie przywilej
Z pewnością tak, chociaż będzie to wymagało wielu zabiegów. Nie możemy zapomnieć, że nasi zachodni sąsiedzi są przyzwyczajeni do trochę innych standardów niż my. Sprzedaż w Niemczech może się nie udać, jeśli będziemy mieli do sprzedania towary kiepskiej jakości, a obsługa będzie opryskliwa. Sprzedaż w Niemczech musi się opierać na produktach wykonanych wyjątkowo solidnie. Jeśli do tego zaproponujemy konkurencyjne ceny, nasz biznes ma szansę zakończyć się sukcesem.
Biuro w Niemczech nadaje rytm pracy
To zależy od tego, jaki rodzajem działalności zamierzamy się zająć. Z pewnością własne biuro w Niemczech może się przydać osobom, które chcą oferować usługi rachunkowe, czy obsługą prawną. Ale już w przypadku świadczenia drobnych usług na przykład naprawczych takie biuro w Niemczech niekoniecznie będzie nam niezbędne.
Strona w języku niemieckim to najlepszy środek przekazu
Na początku działalności może nam być trudno dotrzeć do klientów, zwłaszcza jeśli na reklamę możemy przeznaczyć bardzo małe środki. Z pewnością więc warto mieć stronę internetową. W Niemczech sprawdza się ona jako reklama wyjątkowo skuteczna. Musi to być jednak strona w języku niemieckim. Niekoniecznie strona w języku niemieckim musi zostać wykonana w Niemczech. W Polsce działa mnóstwo firm, które wykonują niemieckojęzyczne strony internetowe.
Pozycjonowanie stron w Niemczech – jaki wynik, tyle klientów
Nawet najlepsza strona nie będzie odwiedzana przez klientów, jeśli nie zadbamy o pozycjonowanie stron w Niemczech. Firma, która chce podbić niemiecki rynek musi więc zadbać o prawidłowe pozycjonowanie stron w Niemczech. Zadanie to powinniśmy powierzyć najlepszym specjalistom w tej dziedzinie. Promocja strony firmowej pomoże nam we wprowadzeniu firmy na rynek niemiecki.